پشت پرده حمله به سفارت ایران در لندن چه کسانی بودند؟-راهبرد معاصر

پشت پرده حمله به سفارت ایران در لندن چه کسانی بودند؟

همه شواهد کافی برای دشمنی یاسر الحبیب و فرقه شیرازی با جمهوری اسلامی ایران و جود دارد، شاهد مثال های متعدد می تواند نقش وی را در حمله به سفارت ایران در لندن به راحتی اثبات کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 10
کد خبر: ۲۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ روز گذشته 4 نفر با حمله به سفارت ایران در لندن با ورود به بالکن سفارت، پرچم جمهوری اسلامی ایران را شکستند و پرچمی دیگر مخصوص فرقه شیرازی را برافراشتند. به گفته حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس، این افراد با سر دادن شعار علیه مقامات کشورمان و لعن بزرگان اهل سنت با به دست داشتن قمه و چماق در تلاش برای برهم زدن امنیت سفارت بودند که با ورود البته با تاخیر پلیس لندن بازداشت شدند.


نکته جالب ماجرا اینجاست که رسانه های خارجی غربی و عربی نه تنها به این موضوع واکنشی نشان ندادند بلکه برخی از آنها در اعلام خبر، ژست همسو با مهاجمان را به خود گرفتند و در توجیه این اقدام، آن را واکنشی به بازداشت یکی از سران فرقه شیرازی توسط ایران قلمداد کردند!


این ادعا در حالی است که بر هیچ کس پوشیده نیست که جریان موسوم به "شیرازی" یا همان تشیع انگلیسی تا چه حد در دامن زدن بر فرقه گرایی مذهب، ایجاد اختلاف میان مسلمانان و ارائه تصویری خشن و تندرو از شیعیان به ایفای نقش پرداختند.


برای شناخت بهتر فرقه شیرازی به معرفی یکی از عناصر لندن نشین مهم این جریان یعنی یاسر الحبیب، که پشت پرده حمله به سفارت ایران است، می پردازیم:


یاسر الحبیب کیست؟

«یاسر یحیی عبدالله الحبیب» مدیر کنونی شبکه الفدک، متولد 1977 میلادی (1355 شمسی) و فارغ‌ التّحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت، فقط بیست و پنج سال داشت و تنها سه سال از از راه‌ اندازی «هیئت خدّام‌المهدی» در کویت می ‌گذشت که تندروی ‌هایش، دولت کویت را مجبور کرد هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند.


اما این جوان جسور چشم انگلیسی‌ها را گرفته بود؛ پس سریع به سوژه مورد نظر سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. حتما خود مقامات کویتی هم متعجب شده بودند که این سازمان‌ها چرا بین این‌همه زندانی و شکنجه‌شده گیر داده‌اند به این روحانی جوان، اما ترجیح دادند سری را که درد نمی‌کند دستمال نبندند و بیش از سه ماه او را در حبس نگه ندارند.


شیخ جوان از زندان کویت آزاد و با انگلیسی‌ها رفیق شد. نشان به آن نشان که پناهندگی بریتانیا گرفت و عازم شمال این کشور شد. تنها دو سال وقت کافی بود تا او ساکن لندن شده و حیطه فعّالیت‌­های خود را به شدّت گسترش دهد. روزنامه‌ ای با نام shianewspaper منتشر کند، حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه اندازد، شبکه ماهواره‌­ای «فدک» را نیز با حمایت انگلیسی ‌ها تأسیس کند و در سال ۲۰۱۰ نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه‌­ای بزرگ به نام «حسینیه سیّدالشّهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانه‌ ای، شبکه ماهواره‌ ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع ‌رسانی اینترنتی قرار دهد.


نقش یاسر الحبیب در اشغال سفارت ایران در انگلیس چیست؟

«یاسر الحبیب» کویتی الاصل اکنون با گذشت حدود 16 سال از آشنایی با انگلیسی و به عنوان داماد صادق شیرازی، اکنون پادوی رسانه‌ای جریان شیرازی است که با پول‌های میلیون دلاری از منابع مشکوک، از دل لندن، شبکه ماهواره‌ای را برای تبلیغ انحرافاتی چون قمه‌زنی در ملاء عام و ناسزا به اهل سنت اداره می کند.


الحبیب در لباس روحانیت در مدت فعالیت خود در لندن نه تنها همسو با جریان شیعی در جهان حرکت نکرده بلکه در سخنرانی ها و اظهارات مختلف علنا توهین هایی را علیه علما و مراجع بزرگ شعیان از جمله امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله حکیم و سایر مراجع بزرگ شیعه در کشورهای منطقه و ...روا داشته و در سخنانی مضحک آنان را منحرف خوانده است. این در حالیست که وی همواره از صادق شیرازی تعریف و تمجید کرده است.


پس می توان گفت همه شواهد کافی برای دشمنی یاسر الحبیب و فرقه شیرازی با جمهوری اسلامی ایران و جود دارد ولی برای روشن تر شدن ماجرا و اینکه چرا حمله به سفارت ایران می تواند - به غیر از پرچم آبی رنگ - با هدایت به سه شاهد مثال دیگر اشاره می کنیم:


- پخش زنده حمله به سفارت ایران در لندن از شبکه الفدک با مدیریت یاسر الحبیب

- هجمه گسترده فرقه شیرازی طی چند روز اخیر به جمهوری اسلامی ایران به بهانه بازداشت یکی از عناصر این فرقه

- تلاش برای انحراف افکار عمومی از تبعات سفر ولیعهد عربستان به انگلیس (با توجه به نزدیکی فکری و وابستگی مالی یاسر الحبیب به ریاض)


همه عوامل مذکور نشان می دهد که تشیع انگلیسی با ناکام ماندن تلاش عناصر داخلی در قالب منافقین و فرقه دراویش گنابادی - با سازماندهی رسانه ای و اجرایی تلاش کرده با حمله به سفارت ایران در لندن آشوب جدیدی علیه کشورمان را اینبار از خارج از مرزهای ایران کلید بزند، که البته مثل همیشه ناکام ماند.


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده